Wegmoffelen. - Reisverslag uit Saint George, Verenigde Staten van Anjo en Yvonne Schuite / te Slaa - WaarBenJij.nu Wegmoffelen. - Reisverslag uit Saint George, Verenigde Staten van Anjo en Yvonne Schuite / te Slaa - WaarBenJij.nu

Wegmoffelen.

Door: Anjo en Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Anjo en Yvonne

06 Juni 2014 | Verenigde Staten, Saint George

Aangekomen in St. George in het Motel waar wij al eens eerder waren gingen wij eerst maar eens op internet kijken of wij nog andere zaken konden vinden dan Zion National Park. Wij zijn deze vakantie vooral op zoek naar Ghost Towns (import Amerikanen) en Indian Reservations (Native Americans). De laatsten worden echt weggemoffeld en als je ook de geschiedenis van St George en de regio leest is daar van alles gebeurd.
In 1953 werd nabij St. George een atoomproef uitgevoerd, waarbij militairen bij wijze van proef werden blootgesteld aan een kernexplosie. Veel van deze militairen overleden vroegtijdig aan stralingsziekten.
Ook een groot aantal medewerkers aan de in 1956 rond St. George, Utah opgenomen kostuumfilm The Conqueror kreeg ernstige vormen van kanker. Onder hen was John Wayne die in 1964 longkanker kreeg en in 1979 aan maagkanker stierf. De film werd bij benedenwinds van de testsite in Utah opgenomen en de opnamen werden onderbroken om naar de paddenstoelwolken van de kernproeven in de serie Upshot Knothole te kijken die vanaf de set zichtbaar waren.
Wij wilden dit niet wegmoffelen nu wij het weten en hadden ook een vraag over radio activiteit.
Gelukkig zijn de proeven uitgevoerd met de wind vanuit het westen, dus de fall-out is vooral ten Westen van deze vakantie plek en ons Zion National Park: http://nl.wikipedia.org/wiki/Kernwapentestgebied_in_Nevada#mediaviewer/Bestand:US_fallout_exposure.png
Wij gingen dus met veel plezier naar Zion, ons meest favoriete Park, naast Yellow Stone. Het mooie van het park is dat je zo dicht op de natuur zit en daarom bikers (met vooral Harleys) hier een absolute voorkeur voor hebben.
Je moet begrijpen dat wij, met onze open convertible, zonder helm op, de meest optimale zicht, gehoor en geur experience hebben gehad die je je maar kunt bedenken. Op de foto’s mis je een paar zintuigen. Daarnaast toch iets van Indianen art gevonden en gekocht en de rest maar even weggemoffeld.