Garlic Wine - Reisverslag uit Gilroy, Verenigde Staten van Anjo en Yvonne Schuite / te Slaa - WaarBenJij.nu Garlic Wine - Reisverslag uit Gilroy, Verenigde Staten van Anjo en Yvonne Schuite / te Slaa - WaarBenJij.nu

Garlic Wine

Door: Anjo en Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Anjo en Yvonne

22 Juni 2014 | Verenigde Staten, Gilroy

De USA blijft ons verrassen.
Wij reden van Morro Bay langs de kust uiteindelijk naar Gilroy waar Outlets voor Yvonne zijn gebouwd.
De kustweg Highway I is 1 van de mooiste ritten die je kunt rijden. De natuur is prachtig en je ziet van alles, zeker met dakkie open.
Wij wisten natuurlijk al wat van eerdere trips, dus konden wij de zeeleeuwen op een eigen gevonden stekkie nog eens op ons gemak bekijken. Als je aankomt rijden is het net een slagveld met lijken, maar ze blijken ook te bewegen, zelfs is er eentje die oefent voor de WK Turnen.
Even verderop is er een heel romantische plek aan een baai met een mooie waterval, waarvan men zei dat het of voor de Pirats of Caribean of Blue Lagoon is gebruikt (zie foto’s).
Na een dagje shoppen zijn wij weer de bergen in gegaan en ook daar is de natuur mooi.
Tot onze verrassing echter lijken de Amerikanen overgegaan te zijn tot het bouwen van huizen met geperste snippers hout, oftewel spaanplaat. Dit lijkt ons recessie ten top. De balk die wij laten zien laat al wat snippers los. Logisch dat je verderop zomaar langs de weg een vervallen Ghost Villa ziet.
Tot slot verrassen de Amerikanen ons ook op culinair gebied. De Fransen eten van alles en nog wat en maken overal wel eten van, maar van knoflook wijn maken, dat hebben wij nog nooit van hen gehoord, dus ….. hier hebben wij een flesje witte wijn van gekocht. De eerst proeverij ter plekke gaf een aparte gewaarwording: de eerste proef gaf geur en smaak van een lekkere witte wijn met de geur van knoflook. Na een toastje met knoflook smaakte de wijn zonder geur naar Chardonnay. Echt het was na 1 slokje.

• 22 Juni 2014 - 09:11

Sanne:

Wat leuk, die zeeleeuwen! Dat huis van versnipperd hout ziet er niet zo stevig uit, ik zou daar niet willen wonen....
    Naar knoflook ruikende wijn, was het een goede toevoeging wat jullie betreft of een lekkere wijn die vies ruikt?

Veel plezier nog deze week!

• 22 Juni 2014 - 11:43

Ron & Paula De Ruiter:

Geniet van jullie reisverslagen en zijn best jaloers.
    Na jaren vele malen per jaar naar Amerika te zijn geweest ( onzre Roy woonde in Killeen )
    missen wij de usa wel. Onze huidige bestemming Honkong vonden wij toch minder.
    Geniet ervan en laat ons mee genieten middels jullie blog.
    Groetjes uit een zonnig Zaandam.

• 22 Juni 2014 - 18:09

Anjo:

Hoi Sanne, Eigenlijk was de wijn, lekker van smaak en lekker ruikend, dus een goede toevoeging, een verrassing in de voorbereiding van jullie bruiloft. Doen wij toch maar niet en mbt bruiloft: Leve Internet-)))