Whaling: 4 uur over de railing! - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Anjo en Yvonne Schuite / te Slaa - WaarBenJij.nu Whaling: 4 uur over de railing! - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Anjo en Yvonne Schuite / te Slaa - WaarBenJij.nu

Whaling: 4 uur over de railing!

Door: Anjo en Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Anjo en Yvonne

14 Juni 2014 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Op weg naar de westkust van California konden wij eindelijk weer met dakkie open rijden.
Dat was waar wij de cabrio voor hadden gehuurd. Heerlijk en met vol contact met de natuur. Even langs een studio opname en ook weer eens een natuurverschijnsel.
Eerder hadden wij al een schedel van een dinosaurus gezien (steengeval van 5m hoog) en nu zagen wij een bergtop bij de konijnen af(zie foto).
Daarna nog een blik op moderne slavenarbeid, nu niet van negroide medemensen, maar van Mexicaanse origine. Overigens smaken deze aardbeien naar niks, zeker in vergelijking met die uit onze tuin: zo zie je maar Gabriella en Danielle dat onze vakantie jullie enorme voordelen oplevert.
Dan eindelijk weer aan de West Coast van California. Lunchen met een zeemeeuw en natuurlijk de Amerikaanse vlag.
De volgende dag weer een poging wagen om walvissen te spotten. Het werd geen poging zoals vorige keren, maar een dag hard werken om en alle indrukken te verwerken en alle foto’s, video’s en GoPro experimenten te doen. Het waren er enorm veel. De hele dag allerlei soorten dolfijnen overal om ons heen. Daarnaast ook nog eens overal walvissoorten die als groep met ons het spelletje speelden “Je ziet mij, maar je ziet mij niet”.
Het is lastig om 6 walvissen die samen van alles onder water doen te proberen boven het water te fotograferen of zelfs te volgen. Om 14.00 uur of zo beseften wij dat het ook handig is te lunchen en eens te gaan zitten. Het was weer eens een fantastische ervaring.

• 14 Juni 2014 - 09:32

Marion:

Wauw wat een ervaring om dolfijnen en walvissen van zo dichtbij te zien. Ik geniet door de foto's met jullie mee:)!

• 15 Juni 2014 - 08:36

Alie:

Wow, mooie foto's! Maar wie is die drie-oog man?
    En die berg? Tja, het is de geest van de kijker die bepaalt wat-ie erin ziet natuurlijk! :-)